Pokaali Pikkulilliltä

Minua on "paiskattu" pokaalilla Muijan blogista käsin. Ja nyt minun pitäisi kertoa teille 8 totuutta minusta .

1. PERHE on minulle tärkein, mies ja kaksi lasta sekä tietysti koira ja kissa. He pitävät jalkani tiukasti maassa, heitä ilman en olisi mitään.

2.PUUTARHURINA olen aivan tunari. Tälläkin hetkellä nurmikko kukoistaa keltaisenaan voikukista. Istukassipulit ja ryytien siemenet odottavat kylväjää, mutta pelkään, etten kuitenkaan onnistu kasvattamaan niistä satoa. Haaveilen kauniista, runsaasta kukkapihasta ihanine istuskeluryhmineen ja kuvittelen mielessäni, miten hyvältä oman kasvihuoneen tomaatit ja kurkut maistuisivatkaan. Joskus haluaisinkin pihastani teettää ammattilaisella puutarhasuunnitelman, jota sitten ajan kanssa toteuttaisin.

3.KÄSITYÖT ovat minulle parasta terapiaa työn vastapainoksi. Aina on tekeillä joku työ ja jo pienikin hetki käsityön parissa piristää kummasti.

4. HERKUTTELU on suurin paheeni. Tykkään leipoa herkullisia hyytelökakkuja ja nautiskella jäätelöä sohvan nurkassa istuskellen. Kaloreista viis...

5. MIKÄ MINUSTA TULEE ISONA? Sitä en varmaksi tiedä vieläkään. Olen työskennellyt lasten parissa melkein koko ikäni. Ammatiltani olen perhepäivähoitaja ja syksyllä jatkan työn ohessa opiskellen. Minusta (toivottavasti) valmistuu lastenohjaaja. Haaveina ovat myös floristin ja sisustusalan työt.

6. HAMSTRAAN messuilta, kaupoista ja kirppiksiltä käsityö- ja askartelutarvikkeita, vaikka kaapit pursuavat jo entuudestaankin. Myös sammakkokeräilyni ansiosta työhuoneessa on pari laatikollista erilaisia kurnuttajia. Niille pitäisi löytää joku kiva vitriini, että olisivat näkyvillä.

7. RISTIKOITA JA SUDOKUJA en voi vastustaa. Kaikista lehdistä täytän ne ensimmäiseksi. Joskus jopa innostun lähettämään vastauksia, ikinä niissä kylläkään en ole voittanut.

8. KILTTI Ja kyllä vain, olen erittäin kiltti (ainakin omasta mielestäni). Välillä itseänikin harmittaa, kun tulee luvattua kaikenlaista, mutta kun en halua ketään pulaan jättää enkä pahaa mieltä kenellekään tuottaa.

Ja sitten se ehkä vaikein vaihe; tämä pokaali pitäisi jakaa kahdeksalle blogille. Blogeja, joita luen, on hurjan iso joukko suosikkeihini kertynyt. Nämä eivät ole nyt missään järjestyksessä, enkä ole varma, vaikka näille blogeille jo olisi pokaali annettukin.

Tilkuista Totta

Sisiliskokset

Salmen tekeleet

Blokkisiskot

Kätevä emäntä

Rakkauden talossa 2

Enkulin käsityöt

Jansku

Tällä kertaa tällainen kuvaton kirjoitus. Kuvia valmiista töistä toivottavasti pian .